RİSKLİ GEBELİKLER

İstatistiklere göre, gebeliklerin %15’i kadın vücudunda profesyonel bakıma ihtiyaç duyulacak nitelikte, hayati risk taşıyabilen komplikasyonlar gelişmesine sebep olabilmektedir. Yine istatistiklere göre, doğum ve lohusalık sürecinde yaşanan komplikasyonlar gelişmekte olan ülkelerde üreme yaşındaki kadınlar arasında önde gelen ölüm ve sakatlık nedenidir. Risk faktörlerinden en önemlilerini inceleyelim.

Fetal Gelişme Geriliği:

Fetal Gelişme Geriliği

Çoğul Gebelikler:

Erken Doğum Tehtidi:

Erken Doğum Tehtidi

Gebelik Şekeri:

Diabetes mellitus (şeker hastalığı) insan vücudunun metabolizmasını etkileyen major hastalıklardandır. Dolayısıyla insan sağlığını tümüyle etkileyen bu hastalığın gebelikteki mevcudiyeti de hem anne için hem de vücudunun metabolik temelleri bu dönemde atılan , anne karnındaki  bebeğin sağlığı için son derece önemlidir. Gebelik öncesi döllenme döneminden itibaren başlamak üzere gebelikteki yüksek kan şekeri seviyesi gebeliğin sonuçlarını olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Döllenme dönemindeki yüksek kan şekeri bebekte yapısal organsal anomalilere sebep olabilmektedir Gebelik süresince kan şekeri yüksekliği devam eden gebelerde bebekte aşırı kilo alımı ve irileşme, buna bağlı sezeryan oranında artış, amnion mayisinin artması,anne karnında ani bebek ölümü, normal doğumda bebeğin başının doğumunu takiben irileşen omuzun  takılması ve doğum travmasına bağlı bebekte hayati tehlikeye kadar giden komplikasyonların gelişmesi, doğumdan sonra bebeğin kan şekerinin düşmesi, bebeğin ilerleyen yaşlarında şeker hastalığına yatkınlığında artma gibi durumlar söz konusu olabilmektedir. Gebelik öncesi döllenme döneminde ve gebelik süresince iyi bir kan şekeri kontrolü  ile saydığımız bu olumsuz sonuçların pek çoğundan kaçınılabilir. Gebelikte şeker hastalığı tanısı alan bir gebe doktorunun önerdiği diyete uymalı, kan şekeri yüksekliğinin seviyesine göre günlük- öğünlük veya aralıklı kan şekeri takibi yapmalıdır. Diyet ile kontrol altına alınamayan kan şekeri yüksekliği durumlarında gebenin insülin enjeksiyonu ile tedavi edilmesi gerekmektedir. Bebeğin doğumunu takiben genellikle annenin  kan şekerinde normalleşme gözlenir , ancak gebelikte şeker hastalığına yakalanan kadınların üçte birinde gebelik sonrasında da şeker hastalığı devam etmekte ve kronik  bir hastalık haline gelmektedir.

Gebelik Şekeri

Gebelikte Hipertansiyon: